Vi håller på med förberedelser inför biljettsläppet som vi kommer att ha i maj. Inför det har vi sökt en del offentlig finansiering. Ett evenemang som Hallifornia är bra för (de som bor på) platsen av en rad olika anledningar. Det handlar om att ifrån kultur och aktiviteter för unga och gamla till besöksnäring och lokal stolthet. Vi kommer att skriva mer om vad vi har fått för offentlig finansiering när det är klart. Vi kan i all fall säga att vi kommer att ha fokus på att utveckla fästningsområdet som evenemangsarena. Det gör vi tillsammans med Hallands Kulturhistoriska Museum. Det coolaste museet längs hela Västkusten tycker vi.

Några av de viktigaste för hela evenemanget är våra sponsorer. Att vara sponsor innebär att man investerar med oss så att vi tillsammans kan genomföra Hallifornia. Förutom att man får en fantastisk upplevelse för sig själv, sin personal, sina vänner och kunder så erbjuder vi en möjlighet för dessa företag att träffa er besökare. Synas tillsammans med oss får de också göra i all vår marknadskommunikation. Vi trycker, affischerar, annonserar, pratar och publicerar mer och mer ju närmare vi kommer juli månad. Under Hallifornia så fotar och filmar vi så mycket vi kan. Och det gör ni besökare också. Det blir mycket snyggt mediamaterial som lever vidare länge där våra sponsorer är med.

Bland alla våra coola partner och leverantörer finns allt från dem som bidrar med att skapa ett bra utbud av aktiviteter till dem bygger, vaktar och bidrar med material. Man brukar säga ”ju fler desto bättre” men det blir ganska många möten, telefonsamtal och saker att hålla reda på.

Kvaliteten och utbudet på evenemanget kan vi bestämma själva men det är ingen hemlighet att vi vill lägga ribban ganska högt. Det kommer att finnas lite olika alternativ för er som besökare om man vill hänga runt på dagtid, kvällstid eller både ock. Och vi är övertygade om att ni är våra största supporters.