Vi åkte upp till konferensen 250 möjligheter den 12 september i Jönköping som en av fyra finalister i tävlingen Placebrander of the Year 2017. Inför en publik bestående av platsutvecklare från hela landet fick vi ta emot det ärofyllda priset som årets platsmarknadsförare. Gissa om vi är glada?!

De fyra finalisterna gallrades under sommaren ut av en jury bestående av instagramproffset Christoffer @wisslaren Collin, Hej Främlings grundare Emma Arnesson, Charlotte Sundåker som varit VD på Hyper Island och spelstudioentreprenören Martin Sahlin. Under augusti och början av september har allmänheten sedan fått rösta på sin favorit. Bland finalisterna fanns förutom Hallifornia-arrangören Nordic Surfers också Visit Sweden, Skellefteå kommun och Visit Roslagen. Juryns motivering var följande:

”Genom kreativitet, värme och tillvaratagande av platsens unika tillgångar har en ny kultur vuxit fram och sprider en känsla av gemenskap på platsen men också långt utanför dess geografiska område. Med ett tydligt fokus på socialt ansvarstagande är de ett föredöme som den moderna platsmarknadsföraren. Vinnaren av årets Placebrander of the Year samlar och enar människor och manifesterar sitt budskap genom en festival som bara växer sig starkare för varje år som går.”

Delar av texten är hämtad från Placebrander.se
Foto: Anna Hålamms